MSc BSc BA | Psychologin. Wissenschaftliche Mitarbeiterin, Computational Communication Science Lab, Universität Wien

Ausgewählte Publikationen

  • Kosch, Lukas; Stocker, Günther; Schwabe, Annika; Boomgaarden, Hajo G. (2023): Bücher am Bildschirm. In: Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik, S. 1–20. DOI: 10.1007/s41244-023-00294-2.
  • Schwabe, Annika; Kosch, Lukas; Boomgaarden, Hajo G.; Stocker, Günther (2022): Book readers in the digital age: Reading practices and media technologies. In: Mobile Media & Communication, 20501579221122208. DOI: 10.1177/20501579221122208 .
  • Kosch, Lukas; Stocker, Günther; Schwabe, Annika; Boomgaarden, Hajo G. (2021): Reading fiction with an e-book or in print. In: SSOL 11 (2), S. 196–222. DOI: 10.1075/ssol.21012.kos .
  • Kuhn, Axel; Schwabe, Annika; Boomgarden, Hajo; Brandl, Lukas; Stocker, Günther; Lauer, Gerhard; Ina Brendel-Kepser; Krause-Wolters, Marion (2022): Who gets lost? How digital academic reading impacts equal opportunity in higher education. In: New Media & Society, 146144482110723. DOI: 10.1177/14614448211072306 .
  • Schwabe, Annika; Brandl, Lukas; Boomgaarden, Hajo G.; Stocker, Günther (2021): Experiencing literature on the e-reader: the effects of reading narrative texts on screen. In: Journal of research in reading 44 (2), S. 319–338. DOI: 10.1111/1467-9817.12337 .
  • Eiben-Zach, Britta; Schwabe, Annika; Brendel-Kepser, Ina; Führer, Carolin; Krause-Wolters, Marion (2021): Digitales Lesen in der Hochschule. In: MedienPädagogik 40, S. 282–304. DOI: 10.21240/mpaed/40/2021.11.20.X
  • Schwabe, A., Brandl, L., Boomgaarden, H.G., Stocker, G.: Literatur am Bildschirm. Zum Stand der empirischen Leseforschung. In: Orbis Litterarum 75/2020/5, S. 213-229.